vineri, 1 februarie 2019

Prolog


1920, Bucuresti

M-am născut în 1905, vara, când era arşita mai mare peste Bucureşti, într-o familie de țuicari. Locuiam într-o căsuță cu două camere, un parter cochet, care se prelungea pana în stradă cu o cămăruță cu vitrină, cu intrare direct din trotuar, în care se opreau bogătașii să cumpere răchiu primenit. Sora mea Violeta era răsfățata familiei, pentru că era frumoasă și le zâmbea șăgalnic tuturor boierilor. Eu eram permanent bosumflată, cu cozile blond grizonat împletite strâns și vârful capului acoperit mereu cu o broboadă negricioasa. “Sa scap odată de tine, muto!”, îl auzeam deseori bombănind dintre sticlele de țuica pe tata. De aceea, când un afacerist ovrei a intrat în magazinul alor mei, el s-a grăbit sa mă descrie, sperând ca va scapa de mine:
- E cuminte, fată mare, face mămăliga bună și dă cu mătura în fiecare zi. Mânuiește cu măiestrie pianul și toarnă cu precizie de farmacist țuica în țoi.
Și el m-a luat. Ca pe un copil m-a luat. M-a apucat delicat de mână, m-a sărutat pe frunte si mi-a zâmbit, dezvelindu-și dinții perfect albi. Aveam doar 15 ani. Am plecat de acasă jelind, cu 2 rochițe, o pereche de pantofi și câteva cărți.
M-a dus în palatul lui, o casă cu două etaje și cu lift cu scripeți, cu majordon la intrare si femeie de serviciu in casa, o țigancă blondă, mai mare cu 5 ani decat mine si mai inalta cu cel putin un cap. 



Asa a început noua mea viață, copleșitor de frumoasă și fascinanta prin încercările pe care mi le-a pregătit...

Un comentariu:

  1. continuaree??
    sunt curios ce s-a intamplat.
    Cum a trecut timpul? ce s-a intamplat?
    S-a indragostit de afacerist sau i-a pus otrava in mamaliga? Cum obisnuia sa il insele? S-a intors acasa dupa ce au mai trecut anii? s-a mai vazut cu sora-sa? Cum a dormit in prima noapte in noua casa?
    cati copii a avut?

    RăspundețiȘtergere

Comentariul tău este important pentru mine!