marți, 17 mai 2011

Dalia

Da, îmi plac florile. Normal. Dar nu sunt mironosiţa care spune că poate fi definitiv cucerită cu un buchet de trandafiri roşii. Sau şi mai rău, cu o orhidee închisă într-o cutie de plastic, cu codiţa înghesuită în sticluţa cu aşa-zisa soluţie minune care păstrează floarea proaspătă timp îndelungat.

Mie îmi plac daliile. Sunt înnebunită după ele. Dacă aş fi avut o fată, ghinionul ei, i-aş fi pus numele Dalia şi nu Daria cum e la modă.

Sunt multe specii de dalii, dar mie-mi place doar una. Aceasta:

Vedeţi? Cât este de frumoasă! Este o floare puţin pretenţioasă, iubeşte deopotrivă soarele şi umbra, seceta şi ploaia. Petalele ei sunt cărnoase, iar grenaul din ele in degrade spre alb ii conferă o tentă regală. Floarea grasă o face atât de senzuală. Tulpina lungă susţine bine ghemul florii, pare puternică prin grosimea ei, dar pe interior este extrem de fragilă. Dalia se adaptează aproape oricărui tip de sol, iar cu o îngrijire atentă poate deveni regina grădinii tale.

De-asta o iubesc la nebunie!

5 comentarii:

  1. unde dai si unde crapa!In urma discutiei cu altcineva ,am ajuns aici ,iar daca scrie ca e important ce scriu!,atunci de ce nu!
    Fiindca un ,,mac ,,s-a semetit mai sus de o albastrea, am vrut si eu sa vad ce sunt , si am gasit ca sunt...,dalie, floarea soarelui,galbenea!Si inca, crotron, sofranas si jerbera!
    Dar ceea ce este important , e capital, e absolutul ,este aici http://evanghelia.ro/

    RăspundețiȘtergere
  2. unde dai si unde crapa!In urma discutiei cu altcineva ,am ajuns aici ,iar daca scrie ca e important ce scriu!,atunci de ce nu!
    Fiindca un ,,mac ,,s-a semetit mai sus de o albastrea, am vrut si eu sa vad ce sunt , si am gasit ca sunt...,dalie, floarea soarelui,galbenea!Si inca, crotron, sofranas si jerbera!
    Dar ceea ce este important , e capital, e absolutul ,este aici http://evanghelia.ro/

    RăspundețiȘtergere
  3. Este foarte important si ceea ce scrii, dar mai ales ceea ce esti. Si daca esti dalie, deja e aproape o minune. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Am redescoperit dalia, prin ochii tai... si e frumoasa ! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Da, este. O sa scriu si despre branduse, care sunt minunate. Si au culoarea mea preferata: mov.

      Ștergere

Comentariul tău este important pentru mine!